9 Kasım 2012 Cuma

Mülteci kampında olay: 2 asker yaralı

Suriye'de yaşanan iç savaştan kaçtıktan sonra Türkiye'ye sığınan ve Osmaniye'nin Cevdetiye beldesindeki konaklama tesislerine yerleştirilen mülteciler, ziyaretçilerinin tesislere alınmadığı gerekçesiyle olay çıkardı. Olaylarda 2 asker yaralandı.

Cevdetiye beldesinde bulunan konaklama tesislerine ziyaret amaçlı gelen 20 Suriyelinin içeri alınmadığını savunan yakınları olay çıkardı. Suriye'den gelip tesisteki yakınlarını görmek isteyen kişiler de protesto gösterisi yaptı. Bunun üzerine Osmaniye İl Emniyet Müdürlüğü'nden 2 otobüs ile Çevik Kuvvet Polisi, Osmaniye İl Jandarma Komutanlığı'ndan da asker konaklama tesislerine sevk edildi. 1 adet Toplumsal Olaylara Müdahale Aracı (TOMA) ise tesis içerisinde hazır bekletildi. Ayrıca 3 adet ambulans da tesislere girdi.

2 defa yürüyüşe geçen tesis içerisindeki kalabalık gruba güvenlik güçleri biber gazı ile müdahale etti. Biber gazı müdahalesi sonucunda dağılan grup, gün içerisinde tekrar toplanarak yürüyüşe geçmeye çalıştı. Bu arada güvenlik güçleri de olay esnasında basın mensuplarının görüntü almasına engel olmak istedi.

İçerideki müdahaleleri konaklama tesislerinin önünden takip eden Suriyelilerden Ali Ahmedi isimli sığınmacı, "Biz 2 gün önce geldik buraya. Bugün 3. gün ve halen içeri alınmadık. Biz ailemizi görmeden geri mi gideceğiz. Kamplar her yerde var. Buradaki uygulamalar hiçbir çadır kentte yok. Geldiğimiz gün de gittik çadır kent sorumlusuna, bugün de gittik. Yetkili bize diyor ki; -sizi içeri almam, gidin Başbakan'ın evinde kalın-. Bizi Başbakan Erdoğan misafir etti. Türkiye'ye hapis hayatı yaşamaya gelmedik. Çadır kent içerisinde ailemize çarşı izni dahi vermiyorlar. Yetkililer sadece ailelerimizle görüşmemize izin versin, başka bir şey istemiyoruz diye konuştu.

Muhalif kanattan olduğunu, konaklama tesislerinde ailesinin kaldığını, fakat kendisinin içeriye alınmadığını söyleyen Hüsseyin Hüsseyin ise, "İçeride karım ve ailem var. Hastanede yatan çocuğuma teyzemin kızı bakıyor. Ne çocuğumu görebiliyorum, ne de ailemi. 'Sınır dışı ettik' diye almıyorlar. İçeride yakınlarım olduğunu söylememe rağmen almıyorlar. Dışarıda çadırda yattım. Dünden beri buradayım. Eşimi gördükten sonra savaşmaya gideceğim" dedi.

Kamp sorumlusu olan Toprakkale Kaymakamı Murat Uzunparmak ise yaklaşık 30 kişilik grubun Cevdetiye beldesindeki konaklama tesislerine habersiz geldiğini, içeride bazı düzenlemelerin yapıldığını söyledi. Kaymakam Uzunparmak, bu grup için şu anda tesislerde yer bulunmadığını belirterek, "Bu sebeple karışıklık çıktı. Tesislerin giriş çıkışında bazı yasal prosedürler mevcut. Bu karışıklığı çözmek için çalışıyoruz" diye konuştu.

Her ihtimale karşı konaklama tesislerine çok sayıda ambulans, itfaiye aracı ve jandarmaya bağlı takviye güvenlik gücü sevk edildi. Diğer yandan, Valilik Basın Müdürlüğü'nden bugün yapılan açıklamada, kampta 8 bin 275 kişinin kaldığı ve 28 çadırın boş olduğu bildirildi.

İçerideki olaylar akşam saatlerinde bastırılırken, dışarıda kalan Suriyeli mülteciler ise yavaş yavaş içeriye alınmaya başlandı. Çıkan olaylarda çeşitli yerlerinden yaralanan 2 asker, Osmaniye Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alındı.